El dia 28 els valencians i les valencianes ens estem jugant molt. Tenim les eleccions autonòmiques, on està en joc la reedició del Botànic, per assegurar els drets i llibertats de la gent. I a més, les eleccions generals, on està en joc la veu dels valencians i valencianes de la mà de Joan Baldoví, el diputat millor valorat del Congrés, i de la cap de llista per Castelló, Marta Sorlí, enfront als candidats i candidates d’altres partits, més pendents de les banderetes que dels nostres interessos reals, com l’infrafinançament i el deute històric.

L’any 2015 el panorama valencià va canviar radicalment, passant del govern de l’exaltació, la pompa i el malbaratament, basat en les obres faraòniques i els grans esdeveniments, a un govern senzill amb l’objectiu del bé comú de les persones. Perquè, qui necessita un circuit de F1 quan ha de triar entre comprar un medicament o un altre perquè no es pot permetre pagar-los tots per culpa de copagament imposat pel PP? Qui necessita un Terra Mítica si no pot comprar els llibres de text dels seus fills? Com sabeu, aquelles grandeses de l’antic govern valencià tan sols va aconseguir que fórem coneguts per ser líders en corrupció.

El Govern del Botànic ha suposat un canvi molt gran, sobretot per als col·lectius més vulnerables. Ara no hi ha pares ni mares avergonyides per no poder pagar els llibres de text, no hi ha malalts d’ Hepatitis C sense el seu tractament, a més, s’ha eliminat el copagament farmacèutic i en 4 anys s’han duplicat les persones dins del sistema de dependència. En definitiva, un govern per a les persones; molt diferent al govern de les tres dretes que hi ha ara en Andalusia i que ha començat a afavorir a “los señoritos”, eliminant l’impost de successions mentre pugen el preu de l’escola infantil. I amb la boca ampla diuen que és necessari eliminar aquest impost ací. Però, sabeu quantes persones el paguen en la nostra comunitat? Un 0.5% de la població. Este 0.5% són, com els anomenen ells, “la gente de bien” per a la que les tres dretes volen governar. I la resta?

Ara, tant PP com Ciutadans, fan gala de dir que van a reduir els impostos, però no expliquen a qui. Eliminar els impostos significa sempre afavorir als més rics, que en són qui més haurien de pagar. Tampoc ens expliquen les conseqüències: la reducció d’impostos comporta una reducció d’ingressos i, per tant, de despeses. Tornaríem a pagar els llibres, tornaríem a no pagar la dependència, tornaríem al copagament de les medicines, tornaríem a pagar …

El Botànic ha suposat un gran canvi, però encara es podria haver aconseguit molt més si tinguérem un finançament just i no hauríem de pagar el deute valencià. La partida pressupostària del deute públic, des de fa anys, és la més gran del pressupost del Consell, major que Sanitat o Educació, i això és una càrrega intolerable per a les valencianes i els valencians. Com diu el nostre portaveu al Congrés dels Diputats, Joan Baldoví, “cada valencià i valenciana, quan naix, no porta un pa sota el braç sinó un deute de 9.500 euros”. Només Compromís pot garantir que exigirà l’assumpció d’aquest deute històric, que la Sindicatura de Comptes el 2015 va valorar en 15.000 milions d’euros i del que paguem unes grans quantitats en forma d’interessos cada any.

Jo, com sabeu he decidit presentar-me a les eleccions autonòmiques en la llista de Compromís. També encapçale la llista municipal a l’ajuntament de Torreblanca perquè coincidisc amb els seus plantejaments. Les dones i els homes de Torreblanca som gent treballadora, que ens esforcem per viure dignament i per aconseguir una vida digna per als nostres fills i filles, som bona gent, no “gente de bien”.

Per això us demanem que el proper diumenge 28 d’abril, voteu en clau valenciana. Elegiu votar un partit que respon només als vostres interessos. Elegiu un partit que des de sempre ha alçat la veu contra els diferents governs del PP i del PSOE que ens han discriminat per ser valencians. Ompliu de somriures les urnes de Les Corts, les del Congrés i les del Senat amb el vot de Compromís, el vot de la bona gent.